2016. május 23., hétfő

Berlin-élménybeszámoló 2.0

Bár a bejegyzés címe Berlin, ennek ellenére Berlinről még nem sok szó esett.

Annak ellenére, hogy az első két napon is Berlinben szálltunk meg a városról nem sok képet kaptunk. Charlottenburg kerületében laktunk. A város ezen része nagyon szép zöld, hangulatos utcákkal, szép házakkal. A Kudamm is itt található, ez olyasmi utca mint nálunk a Váci utca és az Andrássy utca keveréke, sok méregdrága üzlettel. Tettünk egy kört itt Fannival, de hamar rájöttünk, hogy a márkás üzletek nem a mi pénztárcánknak való, a többi üzlet pedig itthon is megtalálható és a kínálat is ugyanaz.

Harmadik nap, vasárnap vitt el minket Bence a Mauerparkba. Nem véletlen az időzítés, ugyanis vasárnap itt van nyitva az ócskapiac vagy használt cikk piac, kinek hogy tetszik. Már első pillanatban imádtam az egész piacot, tele a gyerekkoromat és tinédzserkoromat idéző holmikkal, zenékkel, illatokkal. Az ócskaságok mellett a fiatal iparművészek is megtalálhatók saját készítésű pólóikkal, ékszereikkel (volt aki helyben gyártotta) és miegymással. Ezen felül  szuper street kichen bodegák kínáltak finom falatokat. Mauerpark nem egy szép hely, kicsit hajaz a régi hajógyári szigetre. Nagy füves placc betonlépcsőkkel, piknikező emberrel és sok sok szeméttel, ennek ellenére van egy hangulata az egésznek.
piaci áruk

Mauerpark
A piacozás után végig sétáltunk a Kelet és Nyugat Berlint elválasztó fal emlékére kialakított emlékhelyen. Nagyon megrázó volt, sok fényképpel illusztrált sétahely bemutatja milyen lehetett az élet a fal mellett. Térkövekkel jelölték azokat a helyeket ahol korábban alagút vezetett át fal alatt, vagy meghagyták annak a háznak az alapját, amit a fal kettészelt, mert éppen a ház közepén kellett felhúzni azt. Egy darab is megmaradt a falból az eredeti állapotában, itt egy látogatóközpont tetejéről lehet megnézni, hogyan is nézett ki a fal és a halálzóna a rajta lévő őrtoronnyal.
A fal

Megható volt az az emlékhely, ahol azokról a személyekről emlékeznek meg fotókkal , akik a fal környékén haltak meg.

Lilcsinek itt beszereztem egy vásárfiát egy kék trabant képében, mégis csak valami NDK-s cucc.

Ez egy kávézó mellett található.

A séta után autóval még jártunk pár helyen Berlinben. Megnéztük a Reistagot, a Brandenburgi kaput. a parlamentet és a Kancelláriát. Ezen látványosságok alapján Berlint egy rideg városnak éreztem. A régi keleti részen rengeteg az új építésű hatalmas épület, nekem ezek is túl hidegek. ennek ellenére vannak szerethető részei. mint ez a kis csatorna a zsilippel egy park közepén.

Utolsó nap Viktória parkba látogattunk el. Nagy meglepetés volt egy kis hegyre fel séta után a fent található napoleoni háborúk emlékére épített kilátó és az onnan lecsobogó kis forrás. Ez a kilátó Kreuzberg negyedben található. egyetlen szépséghibája volt a területnek, mégpedig az eldobált rengeteg szemét, amit nem igen tudtunk mire vélni.
kilátás

Vízesés

Úgy gondolom, hogy még számtalan érdekes helyen nem jártunk, van még mit felfedezni Berlinben. Remélem lesz még alkalmunk máskor is eljönni ide, annak ellenére, hogy Berlin nem lesz a kedvenc városaim egyike.