2014. szeptember 3., szerda

Felülről kötött kislány kardigán

Elkészült a kislány kardigán.

A fonal Fibranatura 100 % pamutfonala, sokkal lágyabb fonal, mint első tapintásra gondoltam, ebből kifolyólag a tartása sem olyan nagyon jó. Ennek ellenére szerettem és jó volt kötni, de kicsit jobb tartású végeredményre számítottam az első tapizás után. Ebbe a kardigánba 4 és egy kicsi gombóc ment bele, súlya 21,5 g.









Készítettem egy minta leírást is hátha valaki kedvet kap hozzá, amennyiben nem érthető, vagy észrevételed, kérdésed van kérdezz bátran, mert első minta leírásom és a minta sem volt tesztelve, tehát igen csak lehet benne hiba.

Minta leírás:

Ezt a kardigánt saját ötlet alapján kötöttem.
Felülről és egybe kötöttem, az ujja részeket raglán kötéssel alakítottam ki.
A méret 104-110 cm-es kislányra való.
ujja hossza:43 cm
hossza:43 cm
Mell körfogat:58 cm
Minta:
2.


ŀ


\


1.

Figyelem a mintát úgy olvassuk, hogy az első sor jobbról balra, a második sor balról jobbra.
−: fordított
üres kocka: sima
○: ráhajtás
ŀ : két szemet fordítottan összeköt
\ : 1 szemet simán leemel, következő szemet simán leköt, a leemelt szemet áthúzni a lekötött szemen.

Felszedünk 66 szemet.
Betesszük a kötésjelölőket a következő módon:
1.sor: 8f, ktj,1f,ktj,13f,ktj,1f,ktj,20f,ktj,13f,ktj,1f,ktj ,8f
2. sor: minta, (8szem) RLI,ktj,1s,ktj,RLI,13s,RLI,ktj,1s,ktj,RLI,20s,RLI,ktj,1s,ktj,RLI, 13s,RLI,ktj,1s,ktj,RLI,minta
RLI:  ez egyfajta szaporítás, (az előző sorból kell felhúzni, az alatta lévő szem jobb szárát)


3.sor: a minta második sora szerint, összes többi szem fordított.
Innentől ugyanúgy kötjük, mint az első és második sort, figyelembe véve, hogy soronként 8 szemmel szaporodik a szemszámunk.

21 sort kötünk így.

A 22. sorban ugyanúgy haladunk az első kötésjelölőig, kivesszük a ktj-t, az ez utáni szemeket átszedjük egy segédtűre a következő ktj-ig, majd összekötjük az eleje és hátrészt, a következő ujja résznél ugyanígy járunk el.
Innentől a két szélén kötjük a mintát tovább, a többi kötés lusta kötés, azaz színén sima, visszáján fordított. Mindenki olyan hosszúra köti, ahogy szeretné. A passzé az alján 20 sor lusta kötés, azaz a színén és visszáján is simát kötök.

Ujja része:
 Felszedtem 54 szemet, én körbe kötöttem, de így elég nehéz volt, úgyhogy azt javaslom, hogy ne körbe kössétek. Itt is harisnyakötéssel kötök, 12 sor kötése után kezdtem el az ujját fogyasztani. Körbe kötésnél minden 2. körben fogyasztottam 2 szemet, nem körbe kötésnél minden sor elején kell fogyasztani egy szemet.
Összesen 12 szemet fogyasztottam.
Kellő hosszúság után itt is 20 sor lusta kötés következik.
A nyakánál is felszedtem a szemeket, kinek hogy adja ki, annyi szemet, majd itt 8 szem lustakötés következik.
Az elején kétoldalt is felszedtem a szemeket és itt is 8 sor lusta kötés következik, ide lehet beletenni a gomblyukakat is. Én utólag horgoltam rá pántokat, de aki azt szeretné, hogy fedésben legyen az eleje, az inkább a passzéba tegye a gomblyukat.

Nem tesztelt kötés, mintaírásban is nagyon kezdő vagyok, így lehetnek benne hibák.


Jó munkát!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése