2015. július 27., hétfő

Nyári ruha készült

Még tavasszal rendeltem egy csodálatos designer anyagot, a származási helyre már nem emlékszem. Egészen mostanáig nézegettem, majd tegnapelőtt jött az ihlet, persze a lányom is segített benne, hogy milyen ruhát szeretne. Így készült egy hosszú nyári ruha Lilcsinek.

A mérete kb. 122 -es lehet. Ehhez kellett 1 m x 1 m es anyag. A tetejéből levágtam 20 cm-t, ebből készült a pánt. De a pánt lehet valamilyen csipkeanyag, vagy horgolt pánt vagy bármi ami illik a ruhánkhoz.

Első lépésként alul felül beszegtem az anyagot
Második lépésként talpszélesen gumis cérnával beráncoltam az anyagot. Én a derékrészig végig ráncoltam, de ha csak a mellvonalban ráncoljuk, akkor egy más fazonú ruhát kaphatunk. a gumis cérnát kézzel tekertem fel az orsóra és alsó szálnak használtam. Felső szál bármilyen cérna lehet.
Harmadik lépésként összevarrtam az anyag oldalát, majd interlockkal el is dolgoztam, ha nincs ilyen gépünk, akkor cikk-cakkal varrjunk . A varrást és oldalra tettem, de lehet hátul középen is.
Ezt követte a pántok elkészítése.a pánt két szélét behajtottam középre, majd félbe hajtottam és így varrtam össze, milis varrással. 
Végül felvarrtam a pántokat. Én hátul kereszteztem, de lehet csak simán is felvarrni. Fontos, hogy mindenképp próba során gombostűzzük fel a pántokat, hogy jó helyre kerüljön, Ne csússzon le és ne legyen túl szűk a karöltő.

Kb.  óra alatt kész is a ruha.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése